Miksi et tukisi paikallista?

Jari Parkkonen - 21.09.2016

Suomalainen kuluttuja on varsin hintatietoinen, toisinaan jopa liian hintatietoinen. Mutta kyllä me hinnan lisäksi arvostamme myös laatua sekä paikallisuutta. Usein kun löydämme palvelun tai tuotteen, johon olemme tyytyväisiä, meistä tulee pitkäaikaisia kanta-asiakkaita. Suomessahan ei ole juomarahakulttuuria, jolla palkitsisimme hyvästä palvelusta. Me emme myöskään jakele liiaksi kiitoksia tai kerro hyvästä palvelusta muille.

Nyt siihen kuitenkin on tilaisuus. Haastan teidät kaikki #SupportYourLocal – kampanjaan!

  • Se ei maksa sinulle mitään
  • Se tuottaa positiivista pöhinää
  • Se tuo hyvän mielen sinulle ja varmasti käyttämällesi yritykselle
  • Se auttaa ystäviäsi löytämään hyviä palveluita ja tuotteita
  • Se edistää näiden yrityksien toimintaa

Idea on varsin kevyt ja helppo

Kun käytät paikallisia tuotteita ja palveluita, kerro siitä sosiaalisessa mediassa vaikkapa kuvalla höystettynä ja lisää tunniste #SupportYourLocal. Näin ystäväsi ja tuttavasi voivat helposti nähdä positiivisen kokemuksesi ja tarvittaessa itsekin hankkia näiden yritysten palveluita ja tuotteita.

Paikallisia jo mukana

Kuva: FemboArt

Kuva: FemboArt

Idea kampanjaan ei ole uusi, eikä ainutlaatuinen, eikä allekirjoittanut ole tätä yksin keksinyt. Pienen joukon päässä ideaa on keskusteltu ja pohdittu, sekä erään yrityksen #supportyourlocal -tuotteet antoivat tähän viimeisen silauksen. Tämä  yritys on mukana kampanjassamme. Yrittäjäpariskunnan aloittama tuotemerkki on jo näkynyt vahvasti ympäri Suomea sekä sosiaalisessa mediassa. Olen iloinen, että tavaramerkin haltijana he ovat halunneet olla täysillä mukana jalostamassa ideaa. Mikäli haluaisitte kampanjaa varten laadukkaita Suomessa suunniteltuja tuotteita, niin he mielellään niitä toimittavat, mutta mikään edellytys kampanjaan osallistumiseen se ei ole.

Päijät-Hämeessä on vahva elinkeinoperinne, ja haluamme edelleen vahvistaa sitä. Tähänkin kampanjaan ovat lupautuneet jo alkumetreillä Päijät-Hämeen Yrittäjät  ja Hämeen Kauppakamari. Muitakin innostuneita on ilmaantunut jo alkumetreillä. Kuitenkin toivon, ettei tämä kampanja jää pelkästään Päijät-Hämeeseen, sitä voi ja saa muokata kunkin alueen omiin tarpeisiin, eli ajatusta saa levittää ja hyödyntää aivan vapaasti. Miksipäs ei, paikallista yritystoimintaa on tärkeä tukea.

 

Jari Parkkonen
maakuntajohtaja

@Jari_Parkkonen, #PHliitto, #SupportYourLocal

http://www.paijat-hame.fi