15.9.2015

Palvelutorin käyttöönotto Päijät-Hämeessä

Palvelutorin käyttöönotto Päijät-Hämeessä hanke on käynnistynyt. Vuoden mittaisen hankkeen keskeisenä tavoitteena on ottaa käyttöön sähköinen alusta, joka kokoaa järjestöjen ja yksityisten palvelujen tarjonnan sähköiseen portaaliin. Ensimmäisessä vaiheessa keskitytään palveluihin, joita ikäihmiset tarvitsevat. Osassa maakuntaa on tehty palvelutori-mallin suuntaista toimintaa, jota vahvistetaan hankkeessa palvelemaan kaikkia hankealueen kuntia.

Yhteistyökumppanit: Asikkala, Hartola, Heinola, Hollola, Hämeenkoski, Iitti, Kärkölä, Lahti, Myrskylä, Nastola, Orimattila, Padasjoki, Pukkila, Sysmä, Päijät-Hämeen yrittäjät, Lamk, Ladec, Hämeen kauppakamari, PalveluSantra, Phsotey, Peruspalvelukeskus Aava, Peruspalvelukeskus Oiva.

Toteutus: Päijät-Hämeen liitto

Rahoitus: Suomen itsenäisyyden juhlarahasto Sitra

13.11.2015

Kuntajohtajat linjanneet Palvelutorin kehittämistä

Päijät-Hämeen (+Iitti ja Myrskylä) kuntajohtajat ovat 11.11.2015 kokouksessaan ottaneet kantaa Palvelutorin kehittämiseen. Palvelutorin sähköinen palvelu, ePalvelutori, tullaan liittamään osaksi kuntien elinkeinotoimen tehtäviä. ePalvelutorille tullaan rakentamaan yhteys julkisten sote-palvelujen asiakasohjaukseen, jota kehitetään osana Päijät-Hämeen hyvinvointikuntayhtymän valmistelua mm. vanhuspalvelujen ja sosiaalityön alatyöryhmissä. Palvelutori-mallissa asiakasohjausta tekevät julkisen sektorin lisäksi myös yksityiset ja kolmannen sektorin palveluiden tuottajat.

Palvelutori-julkiset sote-palvelut 2015.11.11

15.09.2015

Hankkeen esite

Hankkeen esite julkaistu. Tulostusohje: Sivut 1 ja 2 tulostetaan kaksipuoleiseksi A4 tulosteeksi ja taitetaan kokoon A5 (sivu 1 kansi ja sivu 2 sisäsivu).

icon

Esite s.1

(1.3 Mt)

icon

Esite s.2

(1.8 Mt)

09.09.2015

2015.09.09

Päijät-Hämeen liitto syyskuun aluekehityksen uutiskirje:

Palvelutorin käyttöönotto Päijät-Hämeessä

Yhteistyökumppanit: Asikkala, Hartola, Heinola, Hollola, Hämeenkoski, Iitti, Kärkölä, Lahti, Myrskylä, Nastola, Orimattila, Padasjoki, Pukkila, Sysmä, Päijät-Hämeen yrittäjät, Lamk, Ladec, Hämeen kauppakamari, PalveluSantra, Phsotey, Peruspalvelukeskus Aava, Peruspalvelukeskus Oiva, Kumppanuusverkosto, Dila.

Toteutus: Päijät-Hämeen liitto

Rahoitus: Suomen itsenäisyyden juhlarahasto Sitra